..

:: Ahlan Wasahlan

Ahlan Wasahlan Ke Blog Ukhti Hazwani .. Moga Mendapat Faedah .. :)

blog moods


sahabatku

Wednesday, October 10, 2012

Ukhuwah Hingga Jannah

Bismillahirrahmanirrahim ...

Allah ! Allah ! Allah ! 

Bersyukur ya ALLAH .. masih diberi peluang utk terus berbuat selagi mampu apa yang ku lakukan utk ISLAM .. cuma kat sini ana nak kongsi .. Indahnya Hidup Berukhuwah ..

Ukhuwah .. perkataan yg sering diungkapkan .. slalu disebut bg mereka2 yg bersahabat kerana ALLAH .. namun dalam sebuah ukhuwah atau dalam ertikata lain persahabatan,friendship and whatever .. :) ..tak semestinya always manis selalu .. kadang ada pahit .. kadang ada masam .. kadang ada payau .. tapi .. kita sebagai insan yg bershbt,berukhuwah,ber friendship kerana Allah .. akan mengambil sesuatu itu dalam keadaan yg positif .. mungkin Allah ingin mnguji .. menambah rasa dalam rencah persahabatan itu .. that's it right ..? :) 

Dan dalam bersahabat itu .. selagi mana kita mampu untuk bimbing shbt kita .. bimbinglah .. agar tidak lari insan yg kita sayang itu dari perkara yg lansung mengenepikan Allah ..melanggar syariat Allah .. dan tidak menjalankan sunnatullah .. Agar ada peluang untuk kita menggapai "Ukhuwah Hingga Jannah"

~ Sekadar perkongsian ~ 

p/s : Lama sudah tak update entry .. ^^ 

No comments: