..

:: Ahlan Wasahlan

Ahlan Wasahlan Ke Blog Ukhti Hazwani .. Moga Mendapat Faedah .. :)

blog moods


sahabatku

Thursday, November 22, 2012

Pakar Hati

Bismillahirrahmanirrahim ... Allah ..

Hati niey .. senang sgt nak sentap bila terdengar,terbaca kata2 yg terkena pada batang hidung sndri .. alhamdulillah .. ada jugak perasaan kan dari tidak terkesan lansung .. :)

hati .. qalbi .. makna yang sama .. hanya satu perkataan .. tp bagi yang memahami .. hati adalah perkara yang sangat penting sekali dalam kehidupan kita .. sebagai hamba ALLAH di atas muka bumi ini .. kenapa ..? 
teringat perkongsian Ustaz Salman dalam pengajaran beliau baru2 niey .. ustaz kata .. dalam semua pekerjaan niey .. mesti ada yang PAKAR .. PAKAR BEDAH .. PAKAR GIGI .. PAKAR MATA .. dan yang pasti orang yang mempunyai kepakaran niey .. cnfrm akan menyelesaikan satu masalah tue dgn mudah .. lebih singkat dr mereka yang tiada kepakaran .. kenapa ..? kerana kepakaran tue ada pada mereka .. nak kongsi kt sni .. HATI kita niey pon mempunyai PAKAR nya .. siapa ..?? Yang Maha Besar .. Yang Maha Mengetahui .. Allah .. hati niey umpama mesin .. andai rosak mesin nim .. rosaklah seluruh peribadi dan kehidupan kita .. hanya Allah yang membolak balikkan hati .. DIA tahu kehendak,keperluan hambanya .. mohonlah kepada PAKAR HATI ni .. agar terpelihara hati kita .. mohon pada Allah .. jangan lepas memegang hati-hati kita .. supaya kita tak membuat tindakan sendiri .. tanpa redhaNYA ..

mari sama menjaga HATI .. agar kita dapat sekeping HATI yang berkualiti .. ^^

No comments: