..

:: Ahlan Wasahlan

Ahlan Wasahlan Ke Blog Ukhti Hazwani .. Moga Mendapat Faedah .. :)

blog moods


sahabatku

Monday, January 31, 2011

hatiku

di malam nan sepi ini hatiku tiba2 terdetik..mengenangkan ukhwah yang begitu erat antara diriku dan sahabatku..tali yang disimpul terlalu kukuh..sukar untuk dileraikan semula...ku merasa sangat bangga kerana mempunyai sahabat yang setia..yang memahami...sering berkongsi cerita...suka dan duka..tidak mampu kubayangkan perpisahan yang menjelang tiba..indahnya suasana ketika kami sama2 menyediakan peluru menuju ke medan perjuangan..untuk sama2 mencapai kejayaan...ya ALLAH...peliharalah tali persahabatan ini agar sentiasa kukuh..sentiasa utuh walau badai yang melanda...



di malam nian sepi ini..hatiku juga tiba2 terdetik mengenangkan pengorbanan emak dan ayah..memberikan amanat agar pulang dengan kejayaan..yang bukannya kejayaan biasa...pengharapan yang cukup tinggidisandarkan ke ats kedua bahu agar memikul tanggungjawab dengan sedaya upaya...aku yakin dengan diriku..aku mampu menggembirakan hati mak dan ayah..bukan seperti dua tahun yang lalu..tiba2 air mataku bergenang...betapa aku mengecewakan mak dan ayah..namun ku masih punya peluang...ya ALLAH..bantulah hambamu ini..permudahkanlah urusanku..agar aku mencapai kejayaan memenuhi impian ayahbonda..redhakanlah segala amalan hambamu ini..hanya padaMU ku mengadukerna ku sedar diriku hanya hamba yang lemah disisimu...

di malam yang sepi ini juga..hatiku terdetik..mengapa aku tidak punya pasangan sebagaiman remaja yang dikekelingi cinta insan dekad ini..aku temui jawapan..kerana ALLAH menyayangiku..ingin menjagaku..sehhingga aku menemui cinta insani yang selayaknya unutk diri hamba yang lemah ini..ku memohon perlindungan padaMU ya ALLAH..naugilah aku dengan kebesaranmu..jagalah hatiku agar tidak mudah dinoda..oleh setan iblis yang tidak pernah berhenti menggoda hati manusia...
ku memohon padaMU ya ALLAH..kurniakanlah ku pasangan hidup yang layak untukku...
yang mampu membimbingku ke arah cintaMU..kurniakanlah zuriat yang elok untukku..agar keluargaku nanti menepati syariat agamaMU...
cintakanlah..berikanlah..tetapkanlah hatiku..pada insan yang mampu membawaku ke arah SYURGAMU...


No comments: